Yoga

60

minuten

Niveau: Normaal
Max. aantal deelnemers
15

 

Yoga Nidra
Iedere eerste dinsdag van de maand doen we yoga Nidra. Je wordt door verschillende fases van de beoefening geleid, waardoor je zelf helemaal kan ontspannen. Yoga Nidra helpt je om te ontspannen, maar je zult waarschijnlijk ook merken dat je beter en dieper slaapt, dat je concentratie toeneemt, je meer rust ervaart, waardoor je creativiteit en energie toeneemt. Bovendien heeft het ook een positieve invloed op je immuunsysteem.
 
De yoga Nidra sessie begint met een kort meditatie moment, een aantal ademhalingsoefeningen en een paar actievere yoga houdingen. Daarna lig je gedurende 40 – 50 minuten ontspannen op een matje en eventueel een deken. Het is belangrijk dat je het niet koud krijgt en dat je comfortabel ligt. Veel deelnemers vinden het prettig om dikke sokken aan te trekken en een dekentje over zich heen te leggen. Daarna neemt de docent je mee in verschillende fases, die je leiden tot een diepe ontspanning. Yoga Nidra is geschikt voor iedereen.

 

Yin yoga
Iedere dinsdagavond (m.u.v. de eerste dinsdag van de maand) wordt er een les yin yoga gegeven. Yin yoga is een rustige vorm van yoga, waarbij houdingen langere tijd worden vastgehouden. Je krijgt hierdoor de tijd om je grenzen te verkennen en te verleggen. Je strekt je spieren en gaat ze dan ontspannen. Hierdoor worden het bindweefsel en de gewrichten in het gebied van de stretch gestimuleerd. Tijdens de lessen is er veel persoonlijke aandacht voor jou en voor de manier waarop het uitvoeren van de verschillende houdingen voor jou het beste is. Tijdens de lessen besteden we ook aandacht aan ademhaling en meditatie. Je zult merken dat je niet alleen soepeler en leniger wordt, maar ook meer ontspannen. Yin yoga heeft een positieve uitwerking op de balans tussen lichaam en geest. De mensen die de lessen volgen geven aan, dat ze door het beoefenen van yin yoga ook beter zijn gaan slapen. Yin yoga is geschikt voor iedereen.

 

Dinsdag
20:30 - 21:30