Pilates

60

minuten

Niveau: Normaal
Max. aantal deelnemers
15
Trainers:

 

Pilates is een trainingsmethode met oefeningen voor een mooi en sportief lichaam. Het bestaat uit grondoefeningen voor buik, billen, benen, rug en armen en is gebaseerd op dezelfde principes; concentratie, beheersing, nauwkeurigheid, innerlijke stabilisatie, coördinatie en soepele vloeiende bewegingen. Pilates is de eerste trainingsmethode die zich richt op zowel de diepe als de oppervlakkige spieren. De diepe spieren zijn belangrijk voor het stabiliseren van onze gewrichten.

 

Elke Pilatesoefening wordt uitgevoerd met een sterk “powerhouse” of “core”. In gewoon Nederlands; de samenwerking van rug, buik en bekkenbodem. Elke beweging die je maakt, begint bij de kern van je lichaam. Een sterke kern geeft je kracht en balans. De oefeningen beschermen je rug in het dagelijks leven en zorgen voor een goede houding. Met Pilates komt je lichaam weer in balans en verdwijnen gewrichtsklachten maar ook rug- en nekklachten.

 

De eerst tien lessen moet je nog wennen. Na nog eens tien lessen begin je het resultaat te zien en te voelen, maar pas op: volg je dan nog eens tien lessen dan kun je niet meer zonder!

Dinsdag
09:00 - 10:00

19:15 - 20:15

Woensdag
09:00 - 10:00

20:30 - 21:30

Zaterdag
08:45 - 10:00